måndag 14 december 2009

Tredje advent

Flera vackra trådar föddes i mitt kök under tredje advent. En dag i skapandets tecken, pärlor i alla regnbågens vackraste färger, trådar och band, julmusik och tända ljus.
Här är Fiore - turkosa glashjärtan och trästavar på svart tråd.


Här syns Fiore - gröna glasbumlingar och bruna trästavar på grön tråd.
Och så ett härligt Erba - grönt organzaband med gröna beads.

Jag har också fotat alla smyckestrådar jag har i lager just nu. Tänkte lägga upp dem på hemsidan, men lyckades inte alls. Det blev totalstopp och fel på sidan, så jag gav upp för idag. Det ser lite knepigt ut där nu, men det får duga för stunden.

Och ja, Y ville ha halsbandet. Utöver det så valde hon också ut ytterligare en Fiore smyckestråd, som tomten kommer att plocka fram på julafton till någon som varit snäll...
Nu hägrar en god natts vila om en stund, men först några sidor i en bra bok innan jag blundar för natten.

Inga kommentarer: