lördag 12 december 2009

Julkänslor & inspiration

Förra helgen stod jag på julmarknaden i Alvik. Sålde några halsband, lite böcker och en del andra vackra ting. Det var riktigt mycket folk i år. De senaste åren har både besökare och utställare glesnat ut, men 2009 har nog blivit en nytändning.

Igår ringde A-H om halsbandet hon köpte på marknaden. Ett par glaskuber hade tappat hörnen och blivit lite taggiga, så hon skulle komma förbi idag för att se om jag hade något annat att byta mot. Det gav mig en nystart, mer inspiration. Sorterade in nya pärlor som jag köpte i somras, märkte upp alla lådor enligt färg, men lapparna vill tyvärr inte fastna ordentligt. Måste hitta ett annat system.

A-H kom tillsammans med mor och liten son och tittade igenom mitt lager. Tyvärr hade jag inget annat som fastnade i hennes ögon, så vi hittade en annan lösning. Hon valde ut vita hjärtan i glas, i stället för de trasiga kuberna, och nu har jag knutit om hennes vita. Det blev både lite längre och med några fler pärlor. Det är varken möjligt eller särskilt roligt att knyta två exakt likadana.


Nu ska jag göra ett med blå hjärtan på blå tråd, som jag fått önskemål om för länge, länge sedan....

2 kommentarer:

Rönnbergska skapelser - tennarmband o sånt sa...

Och jag är supernöjd!!! Har på mig det varje dag!! Du gör sååå fina saker så det är svårt att välja. Extra snyggt tycker jag när du lagt in oväntade kombinationer, assymetriskt, att halsbandet inte slutar med likadana pärlor. Jag vill ha fler!! :-) Tror att detta ska få sällskap av det vita organza-halsbandet du har.
Kram
/A-H

Pia sa...

Så härligt! Jag blir så glad när ni är nöjda, ni som vill använder mina smyckestrådar och organzaband. Har du sett att jag fått in en hel del foton på hemsidan nu? Kram Pia